IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

Can you dance like a Gypsy?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Rezziegekko

Rezziegekko

Profile
Number of posts : 333
Status : Absent
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyma 23 jul 2012 - 17:55

Iedere dag werd zijn angst voor de blauwe maan steeds groter en groter, maar nu was het niet het moment om daar over te piekeren. Nu was het moment voor de zee. Nu was het moment dat hij kon genieten van de woeste zee die tegen de hoge kliffen op bulderde, de kliffen staken hoog uit het water, sommige kliffen hadden een punt die leek op de punt van een speer, zo scherp. Andere kliffen hadden juist weer een stompe punt en het leek door de weerkaatsing van de felle zon alsof er een beetje water op die stompe punten balanceerde, erop gekomen doordat sommige golven over de kliffen heen sloegen.

Terwijl hij de zee zo bekeek kwam hij erachter dat hij hier thuishoorde, hier in het gebied van de blauwe maan, hier hoorde hij thuis. Het waren de natuur gebieden die hem aanspraken. Eerst het prachtige minanter met zijn heerlijke dennen geuren en nu de wilde zee, die niemand de baas kon zijn en baas over vele dingen was. De zee was ontembaar, wild geboren en zo hoorde, zo zou het ook altijd blijven. Het was dus de natuur die hem aansprak, om nog te zwijgen over de magie van de blauwe maan. Hij voelde een natuurlijke aantrekking tot het ontdekken van alle magische dingen van de blauwe maan. Of het nou de paarden zelf waren met hun opvallende aftekeningen of de schimmen…

Hij liep in een vlotte stap naar de zee toe, waar hij zich langzaam op het land waagde en zich weer terugtrok, daar bleef hij staan en keek hij toe hoe het water kwam en ging, hoe het water zijn hoeven ontweek. Hij waagde zich dieper in het ijskoude water tot het begin van zijn sokjes nat werd door het water. Het was enkel haar en hij merkte het niet, het was dat hij het zag…


Hij is een beetje flut maar dat komt omdat ik moest eten

Voor Liesl/Úni xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Liesl

Liesl

Profile
Number of posts : 637
Status : Active
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyma 30 jul 2012 - 21:37

Can you dance like a Gypsy? W1wsaa

Úni



ÚNI
I love the world, and I love you

Het was bijna voorbij met die koude winter. De sneeuw verdween langzaam en de zon begon zich al meer te tonen. Vogels waren terug gekeerd naar de gebieden en alle dieren ontwaakten. Gelukkig maar. Lente was veel fijner om in te leven, al was de maan dichter gekomen. Hij was bijna helemaal klaar om zich te laten zien en dat betekende onrust. Ze slikte bij die gedachte toen ze eraan dacht dat morgen de grote dag was. De start van de blauwe maan. Onrustig begon de bonte merrie te ijsberen in de grot waar ze schuil hield voor wat lichte regen. Haar wintervacht was bijna ten einde en zou over een paar dagen loslaten. Dan zou de slanke merrie haar mooie glanzende vacht kunnen tonen. Misschien bleef hij niet mooi en glad, maar zou hij al snel vol bloed en littekens hangen. Ze was bang en dat kon je merken aan haar houding. Ze was bang dat er wat zou gebeuren met haar want ze was nog maar rang 1. Ze zuchtte en zette haar lichaam snel in beweging om haar gedachten te kunnen verzetten. Ze mocht er helemaal niet aan denken dat morgen de dag was en dat alle angst zou beginnen. Deze nacht zou hij al beginnen. Úni schudde snel de gedachte van haar af en sprong aan in galop. Ze moest even wat anders doen. Vol met angst rond lopen kon je beter niet doen. De merrie galoppeerde tussen de grote bomen door richting het strand en de kliffen. Ze moest wat doen en aan wat anders denken en hiervoor was de zee perfect. De hoge golven die tegen de rotsen aan beukten en je vacht bedekte met koude spetters. Ze briesde luid om haar neus op te warmen en liep stevig door. Haar lichaam zweette lichtjes door het rennen, maar deels kwam het ook door de angst. Ze draaide onrustig met haar oren en liep verder. Ze kwam uiteindelijk ook aan bij de zee en meteen zette ze haar benen in het koude water om af te koelen. Ze waadde haar door het ijskoude water en voelde haar hele lijf koelen. Ze kalmeerde en de angst zakte weg. Ze liet haar bruine en blauwe ogen over het gebied heenglijden en meteen merkte ze een witte hengst op. Nieuwsgierig spitste ze haar oren toen ze merkte dat hij best diep in het water stond. Voorzichtig draafde ze door het diepere water en stopte ze bij de hengst. Nu pas voelde ze al het koude water om haar heen en begon ze licht te bibberen van de kou, maar nu wilde ze niet meer alleen zijn. In deze tijd was ze bang en dat merkte je aan de gespannen houding die ze alweer aan nam. Ze wilde bij iemand zijn en haar iets veiliger voelen. Nieuwsgierig en toch voorzichtig keek ze hem aan en even snoof ze zijn geur op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rezziegekko

Rezziegekko

Profile
Number of posts : 333
Status : Absent
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyma 30 jul 2012 - 22:40

[quote="Rezziegekko"]
Hij had niet eens door hoe koud zijn hoeven werden van het water, zijn ogen gleden over het gebied tot zijn blik viel op een bont gevlekte merrie. De merrie was voornamelijk wit. Hij keek naar de maan, morgen.... Morgen was het zover, morgen moest ook hij eraan geloven. Hij geloofde de verhalen van de blauwe maan, o ja, hij had verhalen gehoord, ook met eigen ogen direct vanuit de mond van iemand die het meegemaakt had. Hij grinnikte bij een gedachte aan een van de verhalen.

,,Ze zeggen dat niemand het overleeft bij de blauwe maan.'' De stem van de zwarte hengst was duister een kleine glimlach gleed over het gezicht van Belvedere. ,,Oja, is dat zo? Waar komen al die verhalen dan vandaan?'' Vroeg hij kalm.

Weer was die kleine glimlach te zien op het gezicht van Belvedere, oh dat gesprek was heerlijk geweest. Enkel vervaagde de glimlach al snel in een frons toen hij de bonte merrie weer zag, dat paard werd nog ziek zo in dat ijskoude water. Wist hij veel hoe koud dat water was en gelijk met dat besef, kwam ook de aan zijn hoeven. Hij brieste eventjes verontwaardigd en zette een paar passen naar achteren toe.

Zijn blik gleed weer op de merrie die hem nu duidelijk gezien had, ze kwam zelfs op hem af gelopen. Een kleine rilling van kou gleed over zijn rug heen toen hij die merrie zo zag, doorweekt door het ijskoude water. De merrie zei niets toen ze bij hem, net uit het water kan staan, ze keek hem enkel nieuwsgierig aan met een gespannen houding. Hij vroeg zich af of dit door hem kwam, of door de naderende blauwe maan… ,,Ontspan je zelf een beetje, het is nog geen blauwe maan en we kunnen het toch niet ontlopen? Daarbij heb ik gehoord dat lang niet iedereen dood gaat hoor en trouwens, waar zouden anders die verhalen vandaan komen?’’ Hij grinnikte zachtjes.

Zijn blik gleed eventjes over de merrie, terwijl hij scherp afgetekend was tegen de rotsen achter hem was de blauwe waas over hem heen goed zichtbaar. ,,Ik ben Belvedere, vernoemd naar uitkijktorens.’’ Een kleine grijns gleed rond zijn lippen. ,,Met welke naam mag ik mevrouw aanspreken?’’ Vroeg hij beleefd aan de bonte merrie. ,,Het is trouwens niet verstandig in dit tijdstip van het jaar te gaan zwemmen in dit ijskoude zee water. Je word er nog ziek en verkouden van.’’ Sprak Belvedere wijs, de merrie was kleiner dan hem maar dat was logisch met zijn 1.98.


Owja BelVedere staat trouwens maar tot zijn sokken in het water~[code]
Terug naar boven Ga naar beneden
Liesl

Liesl

Profile
Number of posts : 637
Status : Active
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptydi 31 jul 2012 - 11:02

Can you dance like a Gypsy? W1wsaa

Úni



ÚNI
I love the world, and I love you

Zacht schrok ze, maar dat viel niet op. Ze rilde zacht en nog steeds was ze enorm gespannen. Haar oren draaiden onrustig heen en weer en schoten naar voren toen ze zijn stem hoorde, waar ze dan ook heel even van schrok. "Ontspan je zelf een beetje, het is nog geen blauwe maan en we kunnen het toch niet ontlopen? Daarbij heb ik gehoord dat lang niet iedereen dood gaat hoor en trouwens, waar zouden anders die verhalen vandaan komen?" Ze zweeg even. Hoe wist hij dat ze zo bang was? Hoe wist hij dat deze gespannen houding voor de maan was die morgen kwam? Ze slikte even en staarde voor haar uit. Ze wist heel even niets te zeggen, maar ze moest wel. Ze was altijd een vriendelijke merrie en ze zou altijd eerlijk antwoorden en niet zwijgen. Úni richtte haar bruine en blauwe oog op de hengst en knikte heel zacht, alsof ze het duidelijk wel begreep. "Ik snap het, maar ik zit nog maar in rang 1 en ik heb nog nooit gevochten. Ik heb nog nooit ruzie gehad of iets als dat. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt als dit want ik ben nieuw. Als ze me vinden zal ik het zeker niet overleven, dat weet ik nu al." Onrustig en bang keek ze naar de hengst. Ze meende wat ze zei, want het was de waarheid. Zo sterk was ze juist nog niet. "Ik ben Belvedere, vernoemd naar uitkijktorens.’’ "Met welke naam mag ik mevrouw aanspreken?’’ "Het is trouwens niet verstandig in dit tijdstip van het jaar te gaan zwemmen in dit ijskoude zee water. Je word er nog ziek en verkouden van.’’ Ze luisterde naar zijn woorden en knikte af en toe als bevestiging. "Mijn naam is Úni en aangenaam Belvedere." Ze glimlachte even verlegen en luisterde dan weer naar de andere woorden. Ze merkte op dat ook hij het wel door had dat de zee nu niet goed was om in te zwemmen. Haar blik gleed even over haar doorweekte vacht en meteen kwamen de rillingen boven. Ze knikte. "Ik denk dat ik maar even uit het water ga, ik voel me niet echt lekker. Ga je.. Mee?" Even keek ze hem aan, maar ze kreeg het nog kouder en rustig draafde ze het water uit. Ze was altijd sierlijk als ze draafde, zo was ze geboren en ophouden kon ze niet. Ze briesde even om het wat warmer te krijgen en merkte een grote brug op. Ze wist niet van wie of wat het kwam, maar daaronder was het beter. Je had geen wind. De bonte merrie stopte onder de brug waar het ook een beetje donkerder was. Ze zuchtte even en rilde enorm. Ze was zoals gewoonlijk niet slim geweest en nu had ze dit. Ze draaide met haar oren en wachtte op de hengst. Het rillen zou niet snel ophouden want met dit weer zou je niet snel drogen. Ze slikte even van de koude en zocht naar de grote hengst.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rezziegekko

Rezziegekko

Profile
Number of posts : 333
Status : Absent
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptydi 31 jul 2012 - 15:36

De merrie was duidelijk niet heel erg gerustgesteld door zijn woorden een kleine vriendelijke en warme glimlach kwam rond zijn gezicht te staan. Het was best komisch moest hij toegeven dat allebei de paarden die hij hier tegengekomen was, hier in Blue Moon Horses . "Ik snap het, maar ik zit nog maar in rang 1 en ik heb nog nooit gevochten. Ik heb nog nooit ruzie gehad of iets als dat. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt als dit want ik ben nieuw. Als ze me vinden zal ik het zeker niet overleven, dat weet ik nu al." Tijdens haar woorden was zijn glimlach eventjes verdwenen maar nu was hij weer terug gekomen, dit keer geruststellend. ,,Ach ja, ik zit ook in rang één weetje. Ik heb ook nog niet vaak gevochten, meestal vluchtte ik, maar dat is normaal, we zijn paarden, prooi dieren wij vechten meestal alleen tegen andere paarden, vooral hengsten.’’ Hij laste eventjes een pauze in terwijl hij terug dacht aan de tijd waarin hij in een kudde zat, toen hij verbannen werd was hij pas één maand geweest, hij had nooit deel uit gemaakt van een kudde en dus ook niet vaak gevochten. ,,Ik ben ook bang laat ik dat eerlijk toegeven, maar ik vertrouw erop dat de vechters en de leiders goed hun werk doen wat het verdedigen van ons betreft.’’ Een kleine grijns gleed rond zijn lippen terwijl hij dit zei.

De bonte merrie stelde zich voor als Úni. Hij knikte eventjes en maakte nogal lomp en onhandig een kleine buiging. ,,Aangenaam kennis te maken met je Úni.’’ Een kleine charmante glimlach was rond zijn lippen verschenen toen hij weer op stond uit zijn ongemakkelijke houding. Hij schudde wild met zijn manen toen de merrie voorstelde om uit het water te gaan. ,,Het lijkt me een goed idee eventjes het water uit te gaan, we staan er niet echt ver in, maar ik moet toch wel toegeven dat mijn hoeven behoorlijk koud aan voelen.’’ Zijn bulderende en vrolijke lach was hoorbaar toen hij klaar was met praten. Zijn stemgeluid was zoals altijd, vriendelijk, warm en diep. Hij volgde de merrie die bijzonder sierlijk draafde. Voor het eerst merkte hij op hoe lomp zijn grootte passen eigenlijk wel niet waren, maar er waren paarden die het schattig noemde. Hij brieste eventjes verontwaardigd bij die gedachte. Toen ze op het ijskoude zand waren keek hij eventjes bezorgd naar de merrie, ze zag er zo koud uit. Hij kreeg het er al koud van en ze merkte dat de merrie rilde. Hij liep naar haar toe. ,,Het lijkt me beter als we eventjes in beweging blijven en als we een grot gaan zoeken. Volg mij maar.’’ Hij draaide zich tijdens zijn laatste woorden om keek de merrie eventjes aan en wenkte. Daarna stapte hij weg, vlot, hij moest eerlijk toegeven dat zijn passen nu heel wat sierlijker waren dan in zijn lompe draf, maar echt sierlijk en mooi dat waren hele andere begrippen. Zo liep hij weg. ,,Zeg eens Úni, ben je hier al lang? En wat brengt jou hier in dit gebied van de vervloekte maan?’’ Nee, natuurlijk was ze hier niet lang, ze was nieuw dat had ze zelf nog gezegd. Hij bromde eventjes wat, iets wat redelijk in de buurt kwam van. ‘Belvedere wat ben je weer dom bezig. Lompe kerel.’’ Dat lompe kerel was zelfs verstaanbaar.

Terug naar boven Ga naar beneden
Liesl

Liesl

Profile
Number of posts : 637
Status : Active
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptydi 31 jul 2012 - 17:04

Can you dance like a Gypsy? W1wsaa

Úni




ÚNI
I love the world, and I love you

"Ach ja, ik zit ook in rang één weetje. Ik heb ook nog niet vaak gevochten, meestal vluchtte ik, maar dat is normaal, we zijn paarden, prooi dieren wij vechten meestal alleen tegen andere paarden, vooral hengsten.’’ Voorzichtig luisterde ze naar zijn woorden. Ze liet haar bruine en blauwe oog over hem heenglijden en even knikte ze. Ze begreep hem. "Ik ben ook bang laat ik dat eerlijk toegeven, maar ik vertrouw erop dat de vechters en de leiders goed hun werk doen wat het verdedigen van ons betreft.’’ Ze knikte zacht. "Dan zal ik met je mee hopen.." Ze glimlachte zwak en keek in zijn ogen waarna ze nog een rilling voelde lopen. Hij begroette haar na een tijd ook even en ze knikte hem glimlachend toe. Ja, Úni was haar naam. Ze hoorde zijn woorden en schudde haar hoofd. Ze deinsde achteruit en bleef onder de brug staan (je was dat vergeten in je post xD) Net toen hij zelf wilde vertrekken en verder wilde lopen hoorde ze zijn woorden nog. Ze zweeg even en stond nog steeds onder de brug die haar toch veel meer gaf dan wat anders. Ze kon nu even niet lopen want daarvoor waren haar spieren een beetje te gespannen en ze had het veel te koud. "Kom hier! Hier is geen wind. Ik kan nu echt niet lopen, alles doet pijn en nee ik ben hier helemaal niet lang en wist nog niets van de blauwe maan maar nu wel." Ze zuchtte even en merkte op dat het rillen een stuk minder geworden was. Lichtelijk aan begon ze op te drogen. Ze schudde haar vacht uit om de meeste druppels weg te krijgen. Het was avond en de zon ging langzaamaan onder. Het was prachtig om te kijken. Morgen zou het blauwe maan zijn en dan.. Dan zou alles misgaan. Ze konden samen hier overnachten en dan konden ze morgen nog samen zijn. Als hij dat zou willen toch. Ze zou misschien veiliger zijn bij hem. Al kon ze dat alleen maar hopen. De bonte merrie zuchtte en richtte haar oortjes voorzichtig op de hengst. Wachtend op wat hij zou gaan zeggen nu.

Terug naar boven Ga naar beneden
Rezziegekko

Rezziegekko

Profile
Number of posts : 333
Status : Absent
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptydi 31 jul 2012 - 22:21

Hij moest eerlijk toegeven dat hij medelijden had met de gevlekte merrie, maar hij moest ook weer eerlijk toegeven dat ze erg dom was geweest door in het ijskoude water te gaan zwemmen. Hij keek vriendelijk in de ogen van de merrie en pas nu viel deze speciale kleur hem op eentje was bruin en de ander blauw, zijn ogen waren gewoon simpel groen. Nou ja, niet echt simpel. Ze waren donker groen en stonden perfect bij de blauwe waas die over zijn lichaam getrokken was. ,,Ik ben blij dat niet alle hoop van de wereld is verdwenen.’’ Klonk zijn stem die gek genoeg charmanter was dan normaal. Hij was al verder gelopen toen de merrie hem terug riep hij draaide zich naar haar om en tuitte zijn lippen eventjes. Toen haalde hij onverschillig zijn schouders op en liep terug naar haar. Toen hij weer onder het brug achtige ding stond schudde hij zich uit en glimlachte. ,,Ach, het is hier in elk geval iets beter dan daar buiten in die snijdende kou.’’ Hij grinnikte eventjes. Hij keek eventjes naar de zonsondergang en daarna gleed zijn blik weer naar de merrie. ,,Het is prachtig is het niet.’’ Hij brieste en keek de merrie bezorgd aan, ze moest warm blijven. Maar hoe kon hij dat regelen? Tenzij hij… Hij kon haar warm houden, maar dat zou ze natuurlijk nooit toestaan. ,,Heb jij enig idee hoe je warmer kan worden? Dat is nu van levensbelang.’’ Hij zuchtte en liep langs de merrie op om tegen een rots te gaan liggen, hij was moe van de dag en sloot zijn ogen, nadenkend over een oplossing voor de merrie om haar warm te houden. Hij wist het niet en terwijl hij uiteindelijk naar de zonsondergang staarde was hij nog altijd aan het denken over een oplossing. Maar hij kwam er maar niet door.

OOC; Flutje~
Terug naar boven Ga naar beneden
Liesl

Liesl

Profile
Number of posts : 637
Status : Active
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptydi 31 jul 2012 - 22:29

Can you dance like a Gypsy? W1wsaa

Úni



ÚNI
I love the world, and I love you

De hengst had het nog niet door dat ze hem riep en bleef doorlopen. Hij was nu al iets verder weg en sprak de woorden uit: "Ik ben blij dat niet alle hoop van de wereld is verdwenen.’’ Ze verstond hem niet echt van ver, maar toch hoorde ze wel iets van hoop. "Ach, het is hier in elk geval iets beter dan daar buiten in die snijdende kou.’’ De bonte merrie knikte zacht. Daar had hij gelijk in en dat was ook de reden waarom ze hem hier wilde hebben. De koude zou niet ophouden ook al was haar lichaam in beweging. Ze schudde met haar hoofd en hoorde zijn woorden waarop ze dan ook meteen knikte. "Het is prachtig is het niet.’’ "Ja.. Het is hier heel erg mooi. Kon ik hier maar blijven, maar ik denk niet dat het zal lukken met de blauwe maan. Morgen ochtend moeten we snel terug naar de kudde. Dan zal het beginnen en moeten we hier weg." Heel even keek ze ernstig want nu pas besefte ze dat. Als ze veel te laat zouden gaan slapen konden ze weer te lang slapen en konden de schimmen hier veel te snel aankomen. "Heb jij enig idee hoe je warmer kan worden? Dat is nu van levensbelang.’’ De merrie richtte haar blik op hem en schudde haar hoofd. Nee, ze had helemaal geen idee over dat. Ze zou ooit wel drogen, maar dat kon nog uren duren en intussen leek ze al ziek te worden. Úni slikte even toen de rillingen nog erger werden. Haar blik volgde de hengst die tegen een rots ging liggen en even zijn ogen sloot. Ze zuchtte en draaide haar om. Zonder wat te zeggen liep ze naar de andere rots en legde ze haar neer. Er was veel plaats tussen de rots en haar lichaam zodat, als hij dat wilde, hij achter haar kon komen liggen. Ze had het zelf nog niet opgemerkt dat ze zo ver weg van de rots lag. Nee, ze was meteen door haar benen gezakt omdat ze zo vermoeid was. Úni wou nog wat zeggen, maar het was zo moeilijk. "Slaap... Zacht.." Héél zacht werden de woorden gesproken en meteen vielen haar ogen toe. Haar hoofd legde ze over haar voorbenen heen en haar buik ging langzaam op en neer. Ze was al in diepe slaap gevallen omdat ze zo moe was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rezziegekko

Rezziegekko

Profile
Number of posts : 333
Status : Absent
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptywo 1 aug 2012 - 10:28

"Ja.. Het is hier heel erg mooi. Kon ik hier maar blijven, maar ik denk niet dat het zal lukken met de blauwe maan. Morgen ochtend moeten we snel terug naar de kudde. Dan zal het beginnen en moeten we hier weg." Belvedere glimlachte eventjes naar de merrie, daar had ze dan wel weer gelijk in gehad. ,,Ja, maar eerst moeten we rusten zo kunnen we niet naar het Minanter lopen. Als we morgen vroeg vertrekken is er nog wel genoeg tijd.’’ Hij zei er maar niet bij hoe erg hij dat hoopte, want hijzelf had er weinig vertrouwen in dat morgen vroeg de schimmen nog niet actief waren, maar je kon het maar nooit weten. Nog altijd dacht hij na over een oplossing om haar misschien warm te kunnen houden, maar hij kwam niet verder dan een halve oplossing. Ergens zei iets in zijn achterhoofd dat hij het uiteindelijk moest doen, dat hij haar uiteindelijk warm moest houden anders zou ze doodziek worden, maar hij was te druk met denken over andere oplossing dat hij die o zo slimme woorden in zijn achterhoofd niet hoorde. Hij keek op toen de merrie zuchtte en naar een andere rots liep. Hij vermoedde dat het de bedoeling was geweest van de merrie om tégen de rots aan te gaan liggen. Echter lag ze er nu een a twee meter voor, te moe om verder te gaan. Nu pas schoot de oplossing in zijn achterhoofd uit. Hij hoorde het, het klonk als een echo ergens van het strand, maar hij wist dat hij het zelf bedacht had. Toch keek hij eventjes rond op het strand. Hij krabbelde overeind en maakte daarbij amper geluid. Toen stapte hij zonder iets te zeggen naar de merrie toe, de klanken van zijn hoeven die op de harde stenen tikte klonken oorverdovend in zijn oren, maar waren waarschijnlijk niet eens zo heel hard. Hij focuste zich op het geluid bang dat het de merrie wakker zou maken en daardoor klonk het zo hard. Toen hij bij haar was liet hij zich zachtjes door zijn knieën zakken om achter haar te gaan liggen. Hij vouwde zijn benen onder zijn lijf dubbel om zijn knieën voorzichtig onder haar lijf te leggen waardoor ze op zijn knieën lag en warm gehouden werd. Vervolgens legde hij zijn hoofd op haar schouder een kleine onhoorbare zucht verliet zijn mond. Zo zou ze voorlopig wel een beetje warm gehouden worden en met die gedachte viel ook hij in een vredige en diepe slaap voor vijf nachten van onrust en vijf dagen inclusief nachten zonder enige slaap.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liesl

Liesl

Profile
Number of posts : 637
Status : Active
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptywo 1 aug 2012 - 10:37

Can you dance like a Gypsy? W1wsaa

Úni



ÚNI
I love the world, and I love you

"Ja, maar eerst moeten we rusten zo kunnen we niet naar het Minanter lopen. Als we morgen vroeg vertrekken is er nog wel genoeg tijd.’’ Amper kon de merrie haar ogen nog open houden, maar ze knikte even. Ja ze moesten echt rusten want beiden waren uitgeput. Ze snoof zacht en keek hem even aan. Gelukkig was er morgen ochtend nog genoeg tijd, anders bleef ze nog liever hier. Haar ogen vielen alweer toe en de merrie viel in een diepe slaap. Ze lag ver weg van de rots omdat ze veel te moe was om verder te kruipen. Ze draaide af en toe met haar oren, maar ze hoorde niets in haar diepe slaap. Ze droomde van een leven zonder de blauwe maan. Veilig met rust. Samen met iemand die haar voor eeuwig zou beschermen en haar veulens zou schenken. Ja veulens, daar hield ze van dus ze had een heerlijke droom. Ze droomde over een eigen veulen, maar de hengst die het veulen gaf was onzichtbaar. Ze wist niet wie het was, maar het leek wel haar toekomst. Plots werd de droom toch duidelijk en zag ze de witte hengst met zijn dochter, spelen. Even leek ze te schrikken, maar ze bleef doorslapen. Rillen deed ze niet meer dankzij de hengst die achter haar was komen liggen. Het hoofd op haar schouder voelde heerlijk aan zodat ze nog beter kon slapen en dromen. Ze genoot van alles en had een heerlijke nacht. De zon kwam op en vogels zongen hun ochtend liedje. De merrie knipperde met haar ogen en opende ze alweer. Ze liet haar blik over de omgeving glijden en toen ze merkte dat ze nog op het strand was met blauwe maan, schrok ze even. Ze voelde een kleine druk op haar schouder en nieuwsgierig keek ze opzij. Daar zag ze de hengst liggen. Hij was nog aan het slapen. Úni glimlachte toen ze even aan die mooie droom dacht, maar verder denken deed ze niet. Voorzichtig krabbelde ze overeind, maar eerst had ze zijn hoofd op zijn knieën gelegd zodat hij niet veel verder moest draaien en zich verleggen. Zo kon de hengst nog even verder slapen. Ze stond alweer op haar eigen benen en voelde dat ze een goede nacht had gehad. Haar hele lijf was uitgerust en klaar voor de reis terug naar de kudde. Ze schudde haar vacht even uit en keek nieuwsgierig om haar heen. De sneeuw was nu eindelijk verdwenen en een mooie tijd was op komst. Eindelijk zou het lente worden. Ze kon gewoon niet meer wachten. Ze briesde even en begon rustig rond te lopen om haar spieren op te warmen. Af en toe gleed haar blik over de slapende hengst.

Terug naar boven Ga naar beneden
Rezziegekko

Rezziegekko

Profile
Number of posts : 333
Status : Absent
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptywo 1 aug 2012 - 17:22

Rezziegekko schreef:
Zijn slaap was over het algemeen behoorlijk rustig en hij had amper dromen, soms zag hij een bonte merrie voorbij flitsen en daarna weer een bont veulentje maar voor de rest niets. Toen het zonlicht zwakjes door de wolken begon te dringen, merkte hij vaagjes op hoe de merrie opstond nadat ze zijn hoofd op zijn knieën gelegd had, maar hij was zo moe dat hij het uiteindelijk niet na zou kunnen zeggen wat de merrie precies gedaan had omdat hij meteen weer sliep. Dit keer kwamen er echter wel dromen, gelukkige en boze dromen. Dromen over de schimmen, het waren dezelfde dromen over de schimmen die hem wakker maakte. Met een sprong vloog hij overeind zijn ogen wijd opengesperd. Eventjes wist hij niet waar hij was, maar toen herkende hij de bonte merrie en wist alles weer, alles wat gisteren gebeurd was. Hij keek de merrie eventjes bezorgd aan. ,,Hoe voel je je?’’ Vroeg hij vervolgens bezorgd toen ook de herinnering van dat de merrie op dit tijdstip van het jaar ging zwemmen in de zee. Dat was ook niet al te snugger nee. Hij grinnikte eventjes zachtjes en zijn blik gleed over de merrie. Ze zag er in elk geval niet echt ziek uit, misschien had zijn actie toch wel zin gehad? Hij hoopte het maar… Hij had het beste met de merrie voor en hij beschouwde haar nu al als een goede vriend nou ja eigenlijk een vriendin… Hij brieste eventjes en schudde zich uit. ,,Kom, laten we maar het Minanter gaan, daar kunnen we sowieso meer eten vinden dan hier, maar laten we eerst opzoek gaan naar de kudde, daar voel ik me al een stuk veiliger.’’ Hij liep alvast de grot uit, de merrie had nu toch geen redenen om in de grot te blijven, ze wisten allebei dat ze nu zo snel mogelijk bij de kudde moesten komen, er mocht geen seconden verloren gaan. ,,Heb je goed geslapen?’’ Vroeg hij aan Úni, hij wou al gaan draven maar besefte dat ze hun krachten moesten sparen en dat ze hun spieren eerst heel eventjes los moesten laten komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptywo 1 aug 2012 - 17:24

Kratos
Maybe it was only a childish infatuation
or maybe it was a brief moment of insanity.

- met nader inzien ga ik toch reageren Smile dat is nu eenmaal de bedoeling van het spel en ik verveel me te pletter.

Dit was Kratos' eerste blauwe maan. De eerste keer dat alles zo duidelijk werd. Hij had niet meteen de touwtjes aan elkaar kunnen knopen en werd in het begin alleen maar gek, maar na enkele uren vond hij vrede met zijn nu nóg scherpere zintuigen. Hij kon het bloed door de aderen van de paarden horen stromen, het gaf hem rillingen maar maakte hem bloeddorstig tegelijk. Een hele nieuwe ervaring en god, hij hunkerde naar een beetje oorlog, een beetje pijn, een beetje wraak. De koude dagen hadden hem enkel onrustiger gemaakt maar nú, nu kon hij in actie schieten.

En zo gebeurde het dat hij, met het ego dat hij had, doorheen de kudde paradeerde. Niemand wist zijn naam, hij had zich nooit echt vertoond of met paarden gesproken. Dat kon zowel in zijn voor als nadeel werken, sommigen zouden hem niet meteen vrezen, bij anderen was dat misschien goed - hij kon dan zonder veel tegenstribbelen toeslaan. Wolkjes stoomhete adem ontsnapte uit zijn neusgaten en het leek alsof hij uren had gelopen: hij was nat van het zweet. Hij had echter niet gelopen, de adrenaline gierde gewoon door zijn lijf alsof het uit zijn lichaam wou schieten.

De twee paarden die in de verte stonden, waren de eerste die hem direct in het oog schotem. Hij aarzelde geen seconde, de hengst doemde op uit de duisternis achter haar en liet een diepe lach horen. Hallo daar, de smerige grijns was niet van zijn gezicht te vegen, de zoetigheid droop er als suikerwater vanaf maar dat maakte het des te akeliger. Kratos had echter niet de angstaanjagende blik van de vele paarden, de schrik-aanjagende stem.. Hij had een gelaat dat pure goorheid uitstraalde, pure waanzin en honger. Het zweet dat dampte op zijn lichaam maakte het plaatje compleet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rezziegekko

Rezziegekko

Profile
Number of posts : 333
Status : Absent
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyvr 3 aug 2012 - 10:57

~De powerplay in deze post is met toestemming, afgesproken met Liesl via PB

Spoiler:
~

Terwijl ze verder liepen was hij in gedachte verzonken, in feite dacht hij na over de merrie. Ze was het mooiste wezen wat hij ooit gezien had, ze was het prachtigste dier waarmee hij ooit gepraat had, maar hij kon niet lang nadenken. Zijn hoofd schoot omhoog toen er plotseling uit het niets verschenen leek het een hengst opdoemde. Hij sprong naar achteren toe van schrik en voelde hij zijn hart sneller en sneller klopte. Hij keek naar achteren naar Úni en wenkte naar het bos. ,,Vlucht Úni, ik kom later wel achter je aan.'' Dat hoefde hij de merrie blijkbaar niet twee keer te zeggen, ze stoof weg. Belvedere richtte zich weer op de hengst. ,,Ha-... Hal-. Hallo.'' Stotterde hij angstig, terwijl hij pasje voor pasje naar achteren begon te lopen als een echte dronkenlap, het duizelde hem een beetje van de angst die hem nu overviel, wat was de hengst van plan? Trouwens... Was het wel een schim? Belvedere wist het natuurlijk niet zeker, maar die uitstraling van de hengst, die smerige grijns, de goorheid en de waanzin, het zweet en dan nog die honger... Belvedere had er geen goed gevoel bij, sterker nog, het liefst zou hij nu keihard weg rennen, maar het zou niets uithalen... Wat zou hij moeten doen? Wat zou hij moeten doen zodat de schim misschien zijn leven spaart... Belvedere vroeg zich af wat het meest zou uithalen, zou hij vriendelijk moeten doen? Of juist enorm angstig? Hij vroeg zich af wat de hengst nu dacht op het moment, zou hij bedenken hoe hij Belvedere het makkelijkst in stukken kon scheuren? Zou hij bedenken hoe hij het beste het hoofd van Belvedere van zijn nek af kon rukken om zijn ingewanden op te eten? Belvedere kreeg er rillingen van en slikte onwillekeurig. ,,W.. Wa... Wat wil je van m? Van me?'' Stamelde hij zachtjes.


~Hij is niet zo heel erg groot, ik hoop dat je er wat mee kan!~
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyvr 3 aug 2012 - 15:27

Kratos
Maybe it was only a childish infatuation
or maybe it was a brief moment of insanity.

De adrenaline die door zijn slachtoffers lijf gierde hing in de lucht en Kratos kon niet anders dan eens goed in te ademen, een geur waar hij zoveel van hield. Het was fijn om machtig te zijn, al was het maar voor heel even. Heel even hadden ze schrik van hém en werd hij niet als het zielige uitschot bekeken. Echter, wanneer de blauwe maan weer verdween, wist hij dat de kuddepaarden weer net zo op hem zouden neerkijken als hiervoor. De woorden van de hengst sneden doorheen zijn gedachten en de grijns op Kratos gelaat werd alleen maar breder. Ja, wat wou hij nu eigenlijk? Ik wil veel dingen, beantwoorde hij hem langs zijn neus door. Je kan me beter vragen wat ik níet wil. Hij pauzeerde, boorde zijn ogen in die van de hengst voor zich, en likte over zijn lippen. Ik wil niet falen, beantwoord dat je vraag?

Opnieuw ademde hij diep in, dit maal zich concentrerend op de geur van het stromende bloed in de aderen van de sterveling. Hij hoorde het ruisen onder zijn vlees en hij werd er dorstig van. Hou je van het leven, hengst? vroeg kratos hem ongeduldig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dimphyl

Dimphyl

Profile
Number of posts : 1965
Status : Active
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyvr 3 aug 2012 - 19:53

De grote bonte hengst, de onderleider van rang2, zoon van de Emperor, had het maar al te druk vandaag. al meerdere paarden moesten naar hun eigen kudde teruggejaagd worden, schimmen wegjagen, paarden geruststellen.. het was weer blauwe maan, dat was duidelijk.. zijn ogen waren ver opengesperd en zijn oren draaiden heel de tijd rond. hij kon onmogelijk álles in de gaten houden, maar omdat de schimmen meestal uit de bossen kwamen, dwaalde hij daar rond.

al snel ziet hij een merrie wegstuiven, de paniek in haar ogen zichtbaar. hij wil achter haar aan gaan, heeft zijn mond al open om te schreeuwen, maar als hij ziet dat er niks achter haar aan komt, en zij in de richting van de kudde rent, de richting van de leiders, de richting van de veiligheid, laat hij haar gaan en richt zich op de plek waar ze vandaan kwam. daar, aan de rand van het bos, ziet hij de schim Kratos al snel.

Roque's lichaam was opgepompt, de spieren eronder duidelijk zichtbaar en zijn hoeven bonzend op de grond onder hem. net zo als de schimmen de leiders bestudeerden, bestudeerden de leiders de schimmen. daarom wist hij heel goed, dat deze hengst, Kratos, nog niet lang schim was, en dus ook nog niet veel slachtoffers had. een voordeel.

de hengst die bij kratos staat was geen onbekende voor Roque. deze hengst zat dan misschien niet in de 2e rang, hij had hem vaak genoeg zien lopen, de bijzondere blauwe zweem over zijn lichaam nog duidelijker zichtbaar in de schijn van de blauwe maan die aarzelend aan de hemel stond. de naam van deze hengst wist Roque echter niet. wel wist hij, dat hij in gevaar was. voordeel 2; het was 2 tegen 1.

Roque stopte naast de witte hengst, zijn ogen op Kratos gericht, wiens woorden hij nog net opvangt. 'Iedereen houdt van het leven, Krátós.' zijn stem was charmant als altijd, de ruwe onderrand versterkt door zijn haat jegens de schim. hij sprak de naam spottend uit, belletjes spuug kwamen over zijn lippen. hij was opgepompt, klaar voor een gevecht. zijn ontmoeting met avanti en enkele andere schimmen toen hij nog veulen was had hij overleefd, dus nu hij groot en sterk, getraind, was, kon hij éen miezerig schimmetje al helemaal aan..




Laatst aangepast door Dimphyl op vr 3 aug 2012 - 20:31; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyvr 3 aug 2012 - 19:55

Je mag hem niet komen beschermen, hij is een paard van rang 1? Of mag dat wel?
Terug naar boven Ga naar beneden
Michelle
ǤØÐ ÂßØVЄ ÂĿĿ
Michelle

Profile
Number of posts : 6870
Status : Active
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyvr 3 aug 2012 - 19:58

Nee dat mag aangezien dit zijn gebied is, maar de regel is dat een leader enkel mag komen als een paard in levensgevaar..

OF heb ik het nou mis xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Dimphyl

Dimphyl

Profile
Number of posts : 1965
Status : Active
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyvr 3 aug 2012 - 20:11

Geloof het niet toch?
Leiders mogen gewoon 1 topic binnenvallen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyvr 3 aug 2012 - 21:12

Alleen van paarden van je eigen rang, heb het onlangs nog aan Jen gevraagd
Terug naar boven Ga naar beneden
Dimphyl

Dimphyl

Profile
Number of posts : 1965
Status : Active
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyvr 3 aug 2012 - 21:16

Waarom staat dit dan nergens bij regels ofzo vermeldt?
Kijk, ik wil het niet voor jou verpesten, maar ik wil ook met mijn leider kunnen RP'en..
Terug naar boven Ga naar beneden
Michelle
ǤØÐ ÂßØVЄ ÂĿĿ
Michelle

Profile
Number of posts : 6870
Status : Active
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyvr 3 aug 2012 - 21:17

Dimph ik heb gezien dat je enkel mag posten als paard in levensgevaar is. Wij schimmen willen ook wat doen.
Laten we maar wachten op Jenn of Ali x'3
Terug naar boven Ga naar beneden
Dimphyl

Dimphyl

Profile
Number of posts : 1965
Status : Active
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyvr 3 aug 2012 - 21:21

Ok.
Nee geeft niet, jammer, maar had dat zelf dan gewoon niet gelezen ofzo..
Speel maar verder, negeer mijn bericht maar (;
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyvr 3 aug 2012 - 21:30

Dat staat bij het leidersonderdeel normaal Smile Dat waar alleen de leiders kunnen kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
avatar

Profile
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyza 4 aug 2012 - 0:07

Een leider mag alleen in zijn eigen gebied een topic binnen vallen, ONGEACHT de rang van het paard zelf. Het gaat simpelweg om zijn eigen gebied, maakt niet uit welke paarden in het topic zijn.

* Dit staat trouwens wel in de regels, en ik weet niet wat Jen heeft gezegd, maar dit klopt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
avatar

Profile
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Emptyza 4 aug 2012 - 0:09

Het is jouw recht om binnen te vallen hoor Dimphy, je moet natuurlijk je kuddepaarden beschermen, en het maakt niet uit welk topic je daar voor uit kiest, levensgevaar of niet. (al is het logisch als je degene met meer gevaar uit kiest ofc.)

@ Mimi, dat klopt niet volledig, en de schimmen hebben meer dan genoeg speelruimte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
Can you dance like a Gypsy? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Can you dance like a Gypsy? Can you dance like a Gypsy? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

Can you dance like a Gypsy?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: Can you dance like a Gypsy? A2tpGgU :: » Archive :: Orlais-
» CHATBOX