IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

A place to stay?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
ShakeItOut

ShakeItOut

Profile
Number of posts : 16
Status : Active
A place to stay? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: A place to stay? A place to stay? Emptyvr 17 aug 2012 - 16:56



De galopperende hoeven waren van veraf al te horen in het bos, de grote palomino hengst scheurde door het bos. De bomen ontwijkend. Apollo was nu al een tijd onderweg, hij hoopte vandaag nog een nieuwe kudde te vinden. Of in ieder geval een fijne plek om te overnachten. Langzaamaan ging de hengst over in een snelle draf, hij ging steeds wat langzamer. Zijn ademhaling ging snel, hijgend. Hij was moe van het lange galopperen.

Met een ruk stond hij stil, zijn hoofd geheven terwijl hij de geuren om hem heen in zich op nam. Hij rook paarden, een grote groep. Een kudde? Hij begon weer te stappen, de geur volgend. In de hoop een kudde te vinden waar hij zich bij aan zou kunnen sluiten. Hij begon weer te draven, eerst langzaam maar steeds wat harder. De bekende paarden-geur had hem nieuwe energie gegeven, het had hem weer hoop gegeven. Misschien zou hij eindelijk in een kudde komen waar hij het naar zijn zin had? Waar hij vrienden zou kunnen maken, een kudde waar hij niet constant genegeerd werd.. Maar wat als het geen kudde is? Wat als je het gewoon verbeeld, omdat je het zo graag wilt? Of stel dat het zo'n kudde is als vroeger, dan heb je weer precies het zelfde probleem! Apollo schudde gefrustreerd met zijn hoofd, hij mocht niet zo denken. Van negativiteit werd zijn situatie al helemaal niet beter. Hij draafde door, maar zijn gedachten flitsten steeds terug naar zijn verleden. Hij ging over in galop, zodat hij zich moest concentreren op het niet tegen bomen op botsen. En zijn gedachten niet steeds naar vroeger gingen.

Hij stond weer stil, verscholen achter een stel brede bomen, terwijl hij naar de kudde keek. Aan de ene kant was hij blij, hij had werkelijk een kudde gevonden. Een kudde waar hij zou kunnen blijven. Maar Apollo voelde ook angst, de angst voor het verleden. De angst dat er niks zou veranderen, en hij alleen maar weer in dezelfde situatie terecht zou kunnen komen. Een angst die bijna groter was dan zijn geluk.
Aarzelend zette hij een stap achter de bomen vandaan. En nog één. Twee. Drie. Net zolang tot hij nog maar een paar meter bij de kudde vandaan was.


A place to stay? 1ylcn

Terug naar boven Ga naar beneden
Liesl

Liesl

Profile
Number of posts : 637
Status : Active
A place to stay? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A place to stay? A place to stay? Emptyvr 17 aug 2012 - 16:58

Ik post zo! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Liesl

Liesl

Profile
Number of posts : 637
Status : Active
A place to stay? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A place to stay? A place to stay? Emptyvr 17 aug 2012 - 17:09

A place to stay? 110gl1c

Dawn


Pure kalmte was te vinden bij de kudde. De blauwe maan was alweer voorbij en iedereen kon in rust en stilte verder leven. Ze zuchtte diep en ademde eens diep in waarna ze haar hele lichaam weer kon ontspannen. Ze was nog niet lang in dit gebied, maar ze voelde haar al goed thuis. De witte merrie met haar speciale aftekeningen zocht naar wat vers gras. Haar neus gleed over de grond en af en toe hapte ze toe. Ze kauwde op het groene verse gras en briesde luid. Ze kon weer helemaal aansterken na die lastige winter. Het was altijd enorm koud geweest en veel voedsel was niet meer te vinden. Daardoor was de merrie ook enorm vermagerd. Ze zuchtte even en draaide met haar oren om de geluiden op te vangen. Ze vond niet zoveel, maar toch genoeg. Haar ijsblauwe ogen gleden over de omgeving en een onbekende geur drong haar neus binnen. Nieuwsgierig keek ze op en zocht ze naar het paard waar de geur vandaan kwam. Ze snoof de geur beter in haar op en stapte een stuk weg van de kudde. Niemand merkte het op buiten zijzelf. Ze wachtte even af en zag verderop een palomino hengst staan. Hij was ook best nieuwsgierig naar de kudde die vredig stond te grazen. Ze hief haar hoofd op en stapte voorzichtig in zijn richting. Een kleine glimlach sierde haar lippen en haar ijsblauwe ogen glinsterden vriendelijk. Haar witte staart zwiepte heen en weer om wat vliegen weg te jagen. Ze stopte bij de hengst en knikte vriendelijk naar hem. "Hallo daar. Ik ben Dawn. Ben je nieuw hier? Ik herken je niet van de kudde." Haar stem was vriendelijk en nieuwsgierig. Ze hield wel van paarden om eens mee te praten. Het enige dat ze enorm haatte waren de hengsten die stoer probeerden te doen. Players en die dingen. Voor de rest kon ze met alle paarden opschieten. Dawn briesde zacht en keek de hengst vriendelijk aan. Stiekem hoopte ze dat hij haar niet raar vond. Het leek alsof ze een zwart masker had en daardoor vielen de ijsblauwe ogen nog harder op. Ze had ook zwarte aftekeningen op haar benen. Voor de rest was ze sneeuwwit en geen enkele vieze plek was te vinden op haar vacht. Dawn glimlachte en wachtte af op enige reactie van de hengst.

Terug naar boven Ga naar beneden
ShakeItOut

ShakeItOut

Profile
Number of posts : 16
Status : Active
A place to stay? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A place to stay? A place to stay? Emptyvr 17 aug 2012 - 17:21



,,Hallo daar. Ik ben Dawn. Ben je nieuw hier? Ik herken je niet van de kudde.'' Apollo nam de merrie in zich op, ze was mager. Maar wel enorm mooi, ze was compleet wit op haar bijzondere zwarte aftekeningen na. Haar ijsblauwe ogen keken hem nieuwsgierig aan. ,,Ja dat klopt, ik ben nieuw hier. Ik heet Apollo.'' Hij glimlachte een klein beetje verlegen. Hij keek nieuwsgierig langs haar schouder naar de andere kudde paarden, het zag er allemaal erg vredig uit. De meeste paarden graasden, enkele veulens galoppeerden achter elkaar aan. Zou dit de kudde kunnen worden waar hij zich bij aan zou willen sluiten?

A place to stay? 1ylcn

Terug naar boven Ga naar beneden
Liesl

Liesl

Profile
Number of posts : 637
Status : Active
A place to stay? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A place to stay? A place to stay? Emptyvr 17 aug 2012 - 17:40

A place to stay? 110gl1c

Dawn


Haar ijsblauwe ogen gleden over de hengst. Hij was iets groter dan haar dus mocht ze omhoog kijken. Ze glimlachte zacht en sloeg met haar staart heen en weer. Stomme vliegen. Zijn stem was lichtelijk verlegen toen hij antwoordde op haar woorden. ,,Ja dat klopt, ik ben nieuw hier. Ik heet Apollo.'' De witte merrie knikte naar hem en glimlachte. "Nou, aangenaam Apollo. Leuk om nieuwe paarden te leren kennen." Ze grinnikte even om zijn verlegenheid en keek hem rustig aan. Hij leek de kudde ook interessant te vinden. Hier zou hij dan ook thuis horen want nieuwelingen hoorden bij rang 1 en bij deze kudde. Ze was ook best nieuw en zat nu ook in rang 1. De witte merrie briesde zacht en schudde met haar hoofd. Haar manen kwamen weer op hun plaats te liggen. Nog steeds glinsterden haar ogen van vrolijkheid. Ze voelde haar hier helemaal thuis en ook de lente maakte iedereen vrolijk. De blauwe maan was voorbij en er was geen angst meer. Ze zuchtte even en keek hem weer rustig aan. "Wat doe je hier? Zocht je de kudde of ben je verdwaald? Ik kan je altijd een rondleiding geven als je dat wilt." Haar stem was zoals gewoonlijk vriendelijk en rustig. Haar oren waren op hem gericht om alles te kunnen horen wat hij zou zeggen. Ze lette liever goed op want ze vond het nogal lastig om te hoeven vragen wat ze zeiden. Herhalen was nooit fijn en dat kwam niet goed of leuk over. Ze briesde even en keek hem afwachtend aan.

Terug naar boven Ga naar beneden
ShakeItOut

ShakeItOut

Profile
Number of posts : 16
Status : Active
A place to stay? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A place to stay? A place to stay? Emptyza 18 aug 2012 - 12:02





De merrie zuchtte even en keek hem daarna weer aan. ,,Wat doe je hier? Zocht je de kudde of ben je verdwaald? Ik kan je altijd een rondleiding geven als je dat wilt.'' Apollo glimlachte, nu iet wat minder verlegen. ,,Ik was op zoek naar een kudde, het maakte me eigenlijk niet echt uit wat voor een kudde het zou zijn. Als het maar anders was dan de kudde die ik net heb verlaten..'' Hij zuchtte even. ,,Als je dat zou willen doen graag.'' Vervolgde hij. Hij keek nog even naar de kudde, het zou hier vast beter zijn dan vroeger. Toch?



A place to stay? 1ylcn
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
A place to stay? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A place to stay? A place to stay? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

A place to stay?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» Stay under my skin
» If you ask me I will stay Ossyrok
» And the trees stay green..
» Patriot| When you risk anything to stay alive.
» New place

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: A place to stay? A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX