|
|
Auteur | Bericht |
---|
Bo
Profile Number of posts : 2551 Status : Active
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 15:51 | |
| |
|
| |
Jennifer Administrator
Profile Number of posts : 4988 Status : Active
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 15:58 | |
| Hier is het nieuwe verhaal. Wat vinden jullie ervan? Oh vergeet ook niet te stemmen voor de nieuwe Emperor ;-) - Verhaal BMH:
“ Mama?” Mijn stem klonk zo anders … zo ver weg. Alsof een deel van mijn kleine lijfje was weggewaaid van mijn ziel. Maar ik stond nog steeds waar ik eerder stond … het ging zo snel. Ik weet dat ik met mama door het bos liep, dat ze iets riep en de volgende moment werd ik gegrepen. Het ging allemaal zo snel weet je, zo heel snel. En nu sta ik hier, op precies dezelfde plaats maar dan zonder mijn mama. Ik weet niet waar ze heen is en het lukt me ook niet om rond te kijken in de omgeving. Mijn hoefjes kleven vast aan de grond maar ik durf niet kijken. Ik voel het bloed niet door mijn lichaam stromen, ik voel niet de wind langs mijn huid. Het voelt leeg aan, ik ben bang, durf niet meer te roepen. Wat is er gebeurt? Ik probeer te denken maar het lukt me niet. Eerst was men mama er wel nog, onrustig en zoekend en dan niet meer. Ik voelde iets in mijn donzige vacht en dan was alles zwart en stond ik hier. Ik herinner me wat mijn moeder steeds weer fluisterde, ja ik weet het weer! Ik weet weer hoe angstig het gefluister klonk … “Ze komen … sssttt wees niet bang …. Ze komen, daar, schim … ze komen …”
Dus sta ik stil en probeer de leegte te negeren en me te focussen op de omgeving. Wat zie ik? Het is donker, heel erg donker. Maar vooral die stilte, ik hoor helemaal niets. Een lage mistbank zweeft langs mijn hoefjes heen en zoekt zijn weg tussen de bomen. Het voelt niet koud aan, ik voel helemaal niks. In de diepe bossen weerklinkt het lage luide gehuil van een wolf maar meer is er niet. Geen bladeren die ritselen, geen bomen die heen en weer wiegen. Geen uil, nog een eekhoorn of konijn. En terwijl ik mezelf probeer los te trekken van de plaats waar ik sta voelt het alsof iets me nadert. Men oogjes gaan angstig naar voor, naar boven, naar het bladerdek. Langzaam maar zeker komt er een blauwe schijn over de bladeren terecht. Ik zie de maan boven de toppen uitsteken terwijl het blauw de hemel vult. Mijn hart zou moeten pompen van angst maar ik voel niks. Terwijl het licht van de maan langzaam dichter naar mijn hoefjes komt probeer ik te ontsnappen van mijn plaats. Maar niets helpt, ik ben verloren. Weer huilt de wolf in de verte maar dat is niet het enige.
Vanuit de kudde hoor ik geluiden. Het begint zachtjes, ik hoor paarden lopen, ik hoor moeders hinniken naar hun kind, ik hoor leiders bevelen schreeuwen. En dan is het er, het schelle gekrijs van pijn en angst. En het blijft niet bij één keer, ik hoor steeds meer paarden schreeuwen om hulp. Vanuit het bos hoor ik het gekraak van botten gevolgd door de zware galoppassen van een paard, een hengst. Het komt langzaam dichterbij maar aangezien mijn lichaam niet wil gehoorzamen hoop ik dat het ongezien voorbij komt. Dat ik stil kan staan zoals ik met de vriendjes vroeger altijd speelde. Toen ik het zag was er ook enkel maar het stilstaan, ik kon niets anders dan hem aankijken, ik kon niets anders dan stil staan. Het paard … was dat een paard? Hij was gigantische, gitzwart met lelijke samengeklitte manen. Zijn hoeven hadden een donkerrode kleur … van wat? En terwijl ik hoopte dat dit verschrikkelijke wezen me gewoon zou voorbijlopen stopte hij vlak voor mij. Ik keek naar de lange witte littekens op zijn vacht, de vlezige wonden en het druppende bloed. Ik keek naar de gigantische witte glinsterende hoektanden die aan weerszijde van zijn lippen uitstaken. En toen keek naar zijn ogen, naar de diepe lege zwarte ogen. Geen pupillen, geen kleur, nog een teken van leven. Dit was geen paard, dit was een monster. Het draaide zijn hoofd mijn richting uit en keek dwars door me heen naar iets achter me. Er kwam een zieke glimlach op zijn lippen en toen lukte het me om mijn hoofd te draaien terwijl het monster terug we daverde met een hoge mismaakte lach vanuit diep in zijn keel. Ik draaide mijn hoofd en zag daar mijn mama liggen, dood met bloed overal, naast haar, vlak achter me lag mijn lichaam. Nu besefte ik wat het was, waarom het monster me niet zag, waarom ik me zo leeg voelde. Ik ben een geest en hij, zijn soort heeft mij en mijn mama vermoord…
|
|
| |
Banaan
Profile Number of posts : 1356 Status : Active
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:08 | |
| Whahaha ik heb een geniaal idee in mijn hoofd voor mijn Vessie >D @Jennifer, Spannend verhaal en best griezelig en ook zielig, maar zeker mooi geschreven!
Laatst aangepast door Banaan op wo 17 jul 2013 - 16:10; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| |
FantasyFair
Profile Number of posts : 291 Status : Active
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:09 | |
| |
|
| |
Bo
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:10 | |
| |
|
| |
Jennifer Administrator
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:10 | |
| Tis de bedoeling dat het griezelig is. =P Blij dat jullie hem mooi/triestig/griezelig vinden. ;-) |
|
| |
FantasyFair
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:11 | |
| Ik zat echt te lezen van; Draai je gewoon om en ren. Nee. Niet blijven staan. NEE! Nee, stout! STOUT NIET OMKIJKEN! NIET DOEN! NEEEE. Ja, joh. Draai je maar om.
Ja ik weet het, ik ben raar xd. |
|
| |
Bo
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:12 | |
| jaah, dat is het allemaal |
|
| |
FantasyFair
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:13 | |
| Haha, ik zei toch dat ik raar was xd. |
|
| |
Jennifer Administrator
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:13 | |
| Thaha Julya, ik lig plat van het lachen over hoe je het beschrijft! Hij kan zich niet omdraaien want hij is al dood ... dat wist ie natuurlijk niet, de stakker. |
|
| |
FantasyFair
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:14 | |
| Ja maar hij moest zich om draaien! Hij moest niet dood zijn! Maar nee. Hij luisterd niet! Hij is stout! STOUT! |
|
| |
Bo
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:15 | |
| ik zou nog een zinnetje toevoegen hijs een geest dan had je , hij is al dood,
ennnee je hebt ergens helft staan terwijl het helpt moet zijn volgens mij |
|
| |
Jennifer Administrator
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:15 | |
| Stout veulentje! HEEL ERG STOUT! =P XD
Bo, is al verbeterd ;-) |
|
| |
Bo
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:16 | |
| WHAHAHAHA ik roL OVER DE GROND HEEN |
|
| |
FantasyFair
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:18 | |
| Nou. Lachen jullie me nou gewoon uit? Pfu. Als dat stomme stoute veulen nou gewoon naar me geluisterd had. Maar nee. Het veulen luisterd niet. Ja, dan gaat hij dood. Had hij maar moeten luisteren. Dúh |
|
| |
Bo
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:19 | |
| |
|
| |
Jennifer Administrator
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:20 | |
| Ik wil wedden dat je tegen je laptop/computer stond te schreeuwen! STOUT VEULEN!!! |
|
| |
Bo
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:20 | |
| |
|
| |
Jennifer Administrator
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:23 | |
| Ik zit voor de moment meer dit te schreeuwen tegen men laptop: "STOUT ACTIEFORUM!!!! STOUT!" |
|
| |
Bo
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:24 | |
| NEE JENN DAT DOE IK
"SCHEITKADERS, STOUUUUUT, STOOOOUT ACTIEFORUM, STOUT STOUT STOUT." XD |
|
| |
FantasyFair
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:24 | |
| Nee. In me hoofd wel. maar me moeder zat ook op de bank. En dat staat dan een beetje raar. Maar een keer zei ik wel zachtjes ; Nee dom ding. Rennen. Rennen. RENNEN ZEG IK! En me moeder zo; Gaat het goed Julya? Ja hoor mam. Prima. |
|
| |
Bo
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:25 | |
| |
|
| |
FantasyFair
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic wo 17 jul 2013 - 16:26 | |
| |