|
|
Auteur | Bericht |
---|
SoulmadeMorrow
Profile Number of posts : 829
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 13:01 | |
| IK WIL WEL REAGEREN ... D: maar ik wil ook mn manip afmaken omnom o3o |
|
| |
Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 13:04 | |
| - NK schreef:
- Trouwens, je kan mn mail ook lezen =D
Heb ik al gelezen en het was geweldig D: Ik vind het geweldig hoe wispelturig hij is, in mensenvorm is hij ook geweldig :3 |
|
| |
Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 13:05 | |
| Oh en ik ga reageren met Libertad, maar zit op school, moet zo even portfolio laten zien aan eerste klassers en ben om 5 uur klaar en dan naar huis en dan posten! |
|
| |
Guest Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 13:06 | |
| @ Naamgenootjemet KKI xD: geef maar een brul wanneer je tijd hebt, dan gooi ik wel ff een post neer met Flight ofzo (A)
@ Ali: Yay <3 Ik moet 'm als mens iets redelijker houden, anders wordt het helemaal niks, maar vind 'm nog steeds heerlijk om mee te schrijven =D Ik heb trouwens ook een christmas story met Myou'tje, als ze klein is, die kan ik hier wel ff posten (: - en oke,oke, rustig aan! Ik wacht wel gewoon vol ongeduld (A) |
|
| |
Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 13:08 | |
| Ohh jaa graag, ik vind het echt heerlijk zoals je typt, je kan zo een boek over Flight schrijven haha |
|
| |
Guest Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 13:12 | |
| Ik vrees dat als ik een boek over Flight zou schrijven, dat er mensen met hoofdpijn achter zouden blijven, ik volg hem zelf de helft van de tijd niet eens xD |
|
| |
SoulmadeMorrow
Profile Number of posts : 829
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 13:14 | |
| Oehw awesum C: Ik zal vanavond of morgen als ik tijd heb een topicje openen! ;D |
|
| |
Guest Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 13:20 | |
| een kerstverhaal. Koningenboom van de Winter- Spoiler:
Een klein engelachtig meisje schudde haar lange, zwarte haar over haar schouders en draaide zich om. Ze bewoog zich zo snel en gemakkelijk door de kamer dat het meer leek alsof ze zweefde dan dat ze werkelijk liep. Het was een elegantie waarvan hij wist dat ze er mee geboren was. Met een gil – Nim! – trok ze zijn aandacht: ze stoof op hem af en slechts dankzij zijn snelle reactievermogen kon hij haar opvangen. Lachend, aangestoken door haar uitmuntende humeur, zwierde hij haar in de rondte. Het meisje greep zichzelf met haar kleine knuistjes vast in zijn haar en gierde het uit. Het was de typerende lach van een kind: oorverdovend en alles behalve elegant. In niks kon het zich meten met de manier waarop ze zich bewoog wanneer ze door de kamer rende, maar tegelijk was het zo net zo typerend voor haar. 'Waar is mama?' Voorzichtig zette hij haar op de grond, hurkte voor haar neer om het contact met haar donkere, intense ogen niet te verliezen. 'Bij papa,' het koste hem moeite om zijn mond niet te laten verkrampen om dat ene woord, 'ze komt zo.' Geen ander kind zou het leed in zijn ogen gelezen kunnen hebben, maar zijn dochter had allang bewezen dat ze niet was zoals andere kinderen: de volwassen besluiteloosheid schitterde op haar jonge gezichtje. Uiteindelijk knikte ze op zeer kordate wijze: alsof ze zojuist een besluit genomen had. 'Ze moet helpen met de kerstboom versieren.' Over haar hoofd keek hij richting de kerstboom: groot en wit stak hij af tegen de donkere muur. Het was echt iets voor zijn kleine Myou geweest om hem van top tot teen te bespuiten met zilveren glimmers en plakkerige witte sneeuw en hem vervolgens uit te roepen tot Prinsenboom van de Winter. Met een milde glimlach tilde hij het meisje opnieuw op. 'Wat voor kerstversiering had je in gedachten?' Het antwoord volgde onmiddellijk en zonder enige twijfel: 'Blauw.' Uiteraard. Het meisje had een fascinatie voor de kleur blauw; het had hem eigenlijk moeten verbazen dat ze de boom niet blauw had gespoten. Al zou ze vast kunnen beargumenteren waarom ze dat niet gedaan had. 'Blauw met zilver. Misschien wordt het dan wel de Koningenboom van de Winter.' Puzzelend keek ze achterom, richting de grote witte boom. Hij wist niet goed of hij moest lachen om deze uiting, of dat hij nieuwsgierig moest zijn naar de verdere gedachten die omgingen in dat kleine hoofdje van d'r. Uit eigen ervaring wist hij dat uitingen van kind, die in de oren van een volwassene volslagen belachelijk konden klinken, soms dichterbij een grotere waarheid lagen dan een oudere – en wijzere – luisteraar ooit zou kunnen vermoeden. 'Mag een witte boom geen Koningenboom zijn, dan?' Haar donkere, wijze, ogen flitsten onmiddellijk terug naar hem. Ze maakte een berispend geluid met haar tong: wees hem er zo zonder woorden op dat hij het niet begreep – sterker nog: dat hij hoogstwaarschijnlijk een zeer domme conclusie getrokken had. 'Een koning heeft geen kleur.' Ze worstelde zich los uit zijn armen, landde behendig op handen en voeten en sprintte de kamer door naar de dozen met kerstversiering. 'Een koning draagt mooie sieraden', ze haalde verschillende ballen uit de doos en legde deze naast zich neer, 'en bijzondere kleding', er belandde wat slingers naast de ballen, 'en, misschien wel het belangrijkst, hij draagt een kroon.' Heel voorzichtig haalde ze de piek tevoorschijn en toonde die aan hem: neergelegd in haar kleine handjes glinsterde hij hem te gemoed. 'Wat draagt een prins?' Als hij al een antwoord geweten mocht hebben, wat niet het geval was, dan gaf ze hem überhaupt niet de kans om te antwoorden: 'Hij kan hetzelfde dragen als de koning.' Ze draaide de piek in haar handen, duwde hem beschermend tegen haar borstkas. 'Een prins wordt geen koning door zijn kroon, of zijn kleren. Hij wordt koning door zijn wijsheid.' Ze maakte een hand vrij om naar de boom te kunnen wijzen. 'Kerstbomen zijn de prinsen onder de bomen, want ooit heeft iemand beslist dat ze bijzonder zijn. Ze worden versierd met slingers en ballen, tot ze glinsteren in het donker, zelfs zonder lampjes.' Ze schudde haar hoofd, fel zoals alleen een kind dat kan. 'Maar de Koningenbomen zijn anders: zij verspreiden hun pracht en praal met hun wortels en voeden de anderen bomen met hun wijsheid zodat zij ook zo mooi kunnen glinsteren. Zodat ze misschien ook Koningenboom kunnen worden.' Langzaam liep ze op hem af, vouwde met haar vrije hand zijn vingers open en plaatste de piek voorzichtig in zijn hand; sloot zijn vingers er omheen. 'Een Prinsenboom zonder versiering kan nooit een Koning worden, omdat hij zijn schoonheid niet kan verspreiden, maar een Koning met versiering zal nooit een Koning zijn als hij dat allemaal voor zichzelf houdt.' Moest hij een kind erop wijzen dat bomen niet instaat waren om andere bomen te versieren? Kon hij dit kind daarop wijzen? Kon hij haar daarop wijzen en dat menen? Haar donkere ogen, diepe poelen gevuld met een intelligentie die niet bij haar jeugdige leeftijd paste, glommen hem te gemoed. Boden hem slechts meer vragen in plaats van antwoorden. 'Myou,' hij zakte opnieuw neer op haar ooghoogte – die zelfs gering was voor een kind van haar leeftijd, 'mijn allerliefste lieveling, kan jij mij uitleggen hoe bomen hun eigen kerstversiering kunnen verspreiden?' Ze beantwoordde hem zoals alleen zij dat kon: door lachend met haar hoofd te schudden waardoor haar lange zwarte haren in het rondvlogen en hem speels aantikten. 'Heb je een babyboom?' 'Een babyboom? In de hal beneden moeten nog wat kleine bomen staan...' Zijn stem stierf weg toen zij hem halverwege zijn antwoord de kamer uit begon te duwen. 'Halen.' Het had geen zin om haar erop te wijzen dat ze best hele zinnen kon maken en dat ze het ook gewoon vriendelijk kon vragen: ze zou niet luisteren. Dus maakte hij een instemmend geluid, liet haar beloven dat ze in deze kamer zou wachten en verliet op een drafje de ruimte. Bij zijn terugkomst – met mini-kerstboom – had ze geen centimeter bewogen. 'Zet hem daar neer,' commandeerde ze hem. Dus deed hij dat. Zoals hij altijd deed wat zij hem vroeg. 'En nu moet je mij helpen.' En, in één adem door: 'Waar is mama?' Alsof ze gewacht had op die vraag, klonk haar stem door de ruimte: 'Hier ben ik, schat.' Als oudere weerspiegeling van haar dochter stond ze daar in de deuropening: ze was klein en smal, deed hem nog altijd meer denken aan een elfje dan aan een mens. Hoewel hij het liefst op haar wilde af sprinten en haar op wilde tillen, was hun dochter hem voor: ze stoof hem voorbij en klemde zich vast aan haar moeders been. Vol liefde verborg ze haar gezicht in de zachte stof van haar rok en snoof haar geur op. Een geur die zelfs hij, meters bij haar vandaan, kon ruiken, een zachte en zoete weerspiegeling van haar naam: Jasmine. Ze streelde zachtjes met haar vingers door het haar van haar dochter voordat ze haar vingers losmaakte uit haar rok en liefdevol haar hand pakte. 'Kom, Myou, laat mij eens zien hoe we de boom gaan versieren.' Het meisje trok haar mee door de kamer. 'Nim heeft de babyboom gehaald om te zien of de Prinsenboom misschien een Koningenboom is.' Als Jasmine al van haar stuk gebracht was door deze uitspraak dan liet ze dat niet blijken: ze glimlachte en knikte haar dochter vol liefde toe. 'We zullen zien, liefje.' Samen begonnen ze de grote boom op te tuigen, en met Myou haar aandacht gefocust op iets anders dan hen, durfde hij het eindelijk aan om de vrouw een vraag te stellen: 'Hoe was het bij Duke?' Slechts een lichte hapering in haar handelingen verried het ongemak dat ze voelde bij het horen van die naam. Hij liet zich er niet door van zijn stuk brengen: 'Kunnen we een vredig kerstfeest vieren?' Langzaam hing ze de slinger op die ze op dat moment in haar handen had. 'We mogen blij zijn met iedere dag die we in vrede kunnen doorbrengen. Hij is de laatste tijd', ze twijfelde over het woord, bleef even stil staan, maar ging toen weer verder, 'wispelturig,' besloot ze. Ook hij werd een moment bevangen door twijfel, maar stapte toen vastberaden op haar af: omsloot haar met zijn armen. 'We kunnen de toekomst niet veranderen.' Zijn woorden streelden langs haar oorschelp, verwarmde haar huid. 'We kunnen enkel genieten van wat we nu hebben... en alleen God weet hoelang we dat nog mogen koesteren.' Hun blikken richtten zich allebei op het meisje dat de laatste hand legde aan de boom: in trots glinsterende ze net zo erg als het versierde ding naast haar. 'Kijk.' Ze dook langs hen heen, wees naar de kleine boom die naast de deur stond: leeg, groen en klein in vergelijking met de grote, witte boom achter hen. 'Kijk,' benadrukte ze. Dus keken ze. En ze knipperden met hun ogen omdat ze niet konden geloven wat ze zagen: voor hun ongelovige blikken vulde de kleine boom zich met slingers en ballen, met lichtjes en een piek. Triomfantelijk draaide het meisje zich naar hen om. 'Het is een Koningenboom, want Koningen delen hun licht en gratie en schitterende sterren.' En hij, de Ziener, kon zich slechts omdraaien om te constateren dat deze boom, de Koningenboom, inderdaad minder versierd was dan daarvoor: het groen brak opnieuw door het wit en glinsterde hem bijna pesterig te gemoed. Alsof de boom hem wilde vertellen 'luister naar je dochter, want zij is van jouw bloed en brengt magie in een wereld van magielozen'. Het meisje zelf was alweer weg gestoven: leunde nu met haar handen op het raamkozijn, had haar neusje tegen het glas gedrukt. 'Ik hoop dat het gaat sneeuwen, want sneeuw doet jonge Prinsenbomen goed groeien en dan worden het volgend jaar misschien ook wel Koningenbomen.' Triomfantelijk draaide ze zich naar haar ouders om. 'Mag ik mijn Koningenboom-in-wording houden?' Haar moeder lachte, liet hem los om haar op te tillen en te omhelzen. 'Natuurlijk, mijn allerliefste, allermooiste kind.' Hij sloot zijn armen om hen heen, besefte opnieuw dat dat de grootste gift van allemaal was: hun aanwezigheid en hun liefde. 'Op een heel, heel gelukkig kerstfeest.'
|
|
| |
Guest Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 14:40 | |
| Flight is verslavend <3 Post bij E'vesdar ^^ finally |
|
| |
Jizzle
Profile Number of posts : 126 Status : Absent
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 15:31 | |
| jeej, zometeen ben ik weer helemaal beschikbaar bij Join.me =3 |
|
| |
Michelle ǤØÐ ÂßØVЄ ÂĿĿ
Profile Number of posts : 6870 Status : Active
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 15:34 | |
| Even mn verslaving voeden en daarna posten x3
-loopt naar winkel voor Energy- |
|
| |
Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 15:41 | |
| omg nicky, dat verhaal van Myou is zo lief en zo goed geschreven, ik wil meer weten! |
|
| |
Pip Editor
Profile Number of posts : 2407 Status : Active
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 15:42 | |
| Hello peeps c:
Wat een awesome verhaal nicky :333 |
|
| |
Jizzle
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 16:49 | |
| Ik heb zin om een sixpack Orange te drinken. |
|
| |
Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 16:52 | |
| |
|
| |
Michelle ǤØÐ ÂßØVЄ ÂĿĿ
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 16:53 | |
| Nu posten op DelxE'ves word niet zo groot als die eerste x'D |
|
| |
Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 16:59 | |
| haha maakt niet uit, kort is ook prima xD |
|
| |
Jizzle
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 17:03 | |
| |
|
| |
Appel
Profile Number of posts : 1243 Status : Absent
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 17:08 | |
| Grr, ik ben echt best wel in een slechte bui. Misschien maar m'n ergernis uiten door middel van Torak, hoewel ik vrees dat er dan paarden gaan sneuvelen XD. Maar even wachten dus. En was jullie dag beter? |
|
| |
Guest Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 17:44 | |
| @ Ali: Ik heb niet echt meer van Myou, haha, d'r jeugd is ook best wel sip enzo, dus dan word ik alleen maar sad als ik t schrijf ): |
|
| |
ambrellaa
Profile Number of posts : 1776 Status : Active
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 17:44 | |
| Ik ben er ook, héél even.. Hmpf, nog zoveel postwerk, maar écht geen fut. Heb vandaag kassaopleiding gekregen en OMG, wat is dat moeilijk °_° Ik dacht phuh, zal een leuk dagje worden, gewoon beetje aan de kassa staan, ching ching. Daar ben ik dus aardig aan bedrogen, en morgen begint het échte werk, met échte klanten en échte producten en écht geld! OMG |
|
| |
Jennifer Administrator
Profile Number of posts : 4988 Status : Active
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 18:09 | |
| Ik vind ook het fut niet om te reageren en das echt wel BAD TIMING want tis blauwe maan. Tkost me een half uur om te posten op 1 post. -_-
Kassaopleiding, ik zou altijd schrik hebben om iets mis te doen en kben niet zo rekenhandig ookal is da allemaal machinaal enzo. |
|
| |
ambrellaa
Profile Number of posts : 1776 Status : Active
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 18:10 | |
| Ja, en 't is dan nog in de colruyt, zo'n grote vernatwoordlijkheid hé! |
|
| |
Michelle ǤØÐ ÂßØVЄ ÂĿĿ
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 18:10 | |
| Ik zit ook te dubben op post van Therrie x'D hij kan niet met sneeuw om gaan |
|
| |
Guest Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic di 3 jul 2012 - 18:13 | |
| Ik ga nog een bewerking maken van Hazel en Dimi denk ik, ze zijn zo cute xD
Sorry voor alle mensen die nog op een bewerking wachten <3 Wil Aleera als schim ook erg graag maken, misschien met Avareth en Myou erbij ofzo... Moet nog even kijken |
|
| |
Gesponsorde inhoud
Profile
Contact | Onderwerp: Re: Onzin Topic | |
| |
|
| |
|