|
|
| The only thing I've known, is pain and other pain | |
| |
Auteur | Bericht |
---|
ambrellaa
Profile Number of posts : 1776 Status : Active
Contact | Onderwerp: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 20:00 | |
| Dag liefjes,
Ik heb even de tijd genomen om mijn verhaal omtrent Yrdaice volledig uit te werken. Lees eerst het verhaal goed door, zodat je goed weet hoe ze in elkaar zit, en waag dan je kans. Ik hoop op zoveel mogelijk inzendingen, en vooral veel interesse in een plot met Yrdaice :3
- Spoiler:
STORY YRDAICE Toen ik geboren werd, was ik het nieuwe leven. Voor dat nieuwe leven, heeft een andere het leven gelaten. Zo gaat dat, het leven is één vicieuze cirkel. Als er iemand sterft, wordt er op dat moment, ergens op de aardbol, een nieuw iemand in jouw plaats geboren. En zo is dat gebeurd met mij en mijn moeder. Iets tijdens de geboorte is fout gegaan, waardoor ze te veel bloed verloor, en uiteindelijk het leven liet. Ikzelf ben me nooit van iets bewust geweest, al heb ik nooit echte moedermelk, of moederliefde gekend. Zelfs van mijn vader heb ik nooit echt liefde gekregen, hij aanzag me als de kwaaddoener, de moordenaar van zijn enige, dierbaarste merrie. Toch zag ik de schuld duidelijk zichtbaar in zijn ogen, wat duidelijk maakte dat hij het daadwerkelijk probeerde. Maar het was allemaal te geforceerd. Je kan nu eenmaal niet van iemand houden, omdat het moet, of omdat het je dochter is. Als iets niet spontaan gebeurt, heeft het ook geen zin tegen je tegenstrijdige gevoelens in te gaan.
Na verloop van tijd leek mijn vader het voorval wat te kunnen vergeten, hij pikte te draad weer op, en leerde bovendien een nieuwe merrie kennen. Ik mocht haar meteen, zag haar eigenlijk een beetje als een moeder die ik nooit zelf had gehad. Op een dag vernam ik dat ze drachtig was. Ergens voelde ik me schuldig in mijn vaders plaats, tegenover mijn moeder. Anderzijds probeerde ik de feiten te aanvaarden zoals ze waren. Tijden veranderen nu eenmaal, en het heeft geen zin je er tegen te verzetten. Wat gebeurt, gebeurt. Daarom heb ik me er ook nooit tegen verzet. Wanneer uiteindelijk Nachtschade geboren werd, nam ik me kwalijk dat ik al die tijd in twijfel had geleefd. Ze was een schat van een veulen, en er was niemand waarmee ik meer lol beleefde, dan met haar. Maar ook zij kreeg het recht niet om van ongelukken gespaard te blijven; ook haar moeder overleed bij haar geboorte, en bovendien verloor zij het zicht op eenjarige leeftijd. Dat wil dus ook zeggen dat ik op slag mijn tweede moeder verloor. Volgens mij werd het mij gewoon niet gegund, en is de dood iets wat je gewoon moet aanvaarden. Het lacht je toe, en alles wat jij kan doen is teruglachen.
Dat haar moeder ook stief, probeerde ik ook optimistisch te bekijken. De band die we vanaf de eerste seconden dat ze geboren was al hadden, werd alleen maar versterkt omdat we een ietwat gelijklopend verhaal hadden. Allebei kenden we noch moeder- noch vaderliefde. Toch was dat niet vaak het onderwerp van onze gesprekken, over onze schuldgevoelens werd zelden of nooit gesproken. Ook ons vader slaagde er ondanks alles in om ons op een goede manier groot te brengen, en ervoor te zorgen dat ons niets overkwam. Hij was een moedig iemand, en dat is iets dat ik pas later echt toe durfde geven, nadat we hem verloren in een hevige storm. Niemand van ons had het aan zien komen, en zonder we het zelf goed en wel beseften, bleven we alleen achter. We hebben hem dagen daarna nog gezocht, schreeuwden zijn naam tot vervelens toe, maar kregen nooit een antwoord. Pas dan beseften we allebei welke leegte hij bij ons achterliet, een leegte die geen enkel ander wezen ooit weer op zou kunnen vullen. Ik herinner me nog hoe Nachtschade veranderde. Het verlies van ons vader leek voor haar veel harder aan te komen dan voor mij. Ze klapte dicht, leek op de een of andere manier geen vertrouwen meer in me te hebben, en sprak haast geen woord meer. Ik verwerkte mijn verdriet op een andere manier, wat niet wilde zeggen dat ik me daarom niet ongelukkig voelde.
De tegenstellingen tussen ons hoopten zich op. Aan Nachtschade had ik niet veel meer, omdat ze gewoon geen woord meer met me wilde wisselen. Als ik haar iets vroeg, was haar antwoord zo kort mogelijk. En uit eigen initiatief sprak ze niet. Alles kwam dus zowat uit mijn richting, waardoor haar aanwezigheid eigenlijk geen nut meer had. Ze was er, maar aan de andere kant ook weer niet. Op een bepaald moment zijn onze wegen ook gescheiden, en geen van ons die moeite deed om elkaar terug te zoeken. Elk creëerden we vanaf dat moment ons eigen leven, ons eigen persoonlijkheid. Iedere dag nog denk ik terug aan mijn zusje, wiens kwetsbare lichaampje ik beschermde met mijn leven. Ik voelde me als haar beste vriendin, en misschien ook een tikkeltje als haar vervangende moeder. Nog steeds hoop ik vurig op het terugzien, al denk ik ergens diep vanbinnen dat die kans te miniem is, om werkelijk tot uiting te kunnen komen.
Vele jaren zwerfde ik rond van plaats naar plaats, zonder enig doel voor ogen. Ik zorgde steeds voor voedsel en probeerde mezelf wat spieren bij te brengen voor in het geval ik ze nodig zou hebben. Het woord 'liefde', dat kende ik niet. Deels omdat ik het nooit zelf gekregen had, deels omdat het me gewoonweg niet boeide. Maar lang heeft het niet geduurd vooraleer mijn hart in vuur en vlam stond voor die ene bijzondere hengst. Een zwarte rabicano, spierwitte slierten in zijn zwarte manen, mooie amberkleurige ogen waar ik zelfs met tegenstribbelen in verdronk. Ik was sindsdien niet meer van hem weg te slaan, ik durfde hem niet alleen te laten uit vrees dat een andere merrie hem van me af zou nemen. Toch wilde ik niet bezitterig zijn, en gaf hem af en toe een momentje voor zichzelf. Want daar had ik ook nood aan, ik had soms even de tijd nodig om de dingen op een rijtje te zetten en mezelf af te vragen wat ik in hemelsnaam aan het doen was. Ik had me sinds het verlies van mijn moeder, vader én halfzusje steeds voorgenomen nooit nog iemand lief te hebben, en nu leek ik aan de zijde van E'vesdar vast te kleven. Vastgekleefd, onverbreekbaar. Zijn verafschuwende blik trok me meer naar hem toe, dan dat het me wegjaagde. Opeens maakte hij een eind aan ons samenzijn. Ik bleef alleen achter, maar ik was gewend om alleen te zijn en besloot hem de tijd te geven om alles op een rijtje te zetten.
Op een bepaald moment kwam hij terug. Ik wachtte niet langer, en verklaarde hem mijn diepe gevoelens. Gevoelens die ik al zo lang diep vanbinnen met me meegedragen had. Gevoelens die nog niemand anders van me had gekregen. Voor mij was zijn terugkeer een teken van liefde. Eerst verleidde hij me. Nog nooit had ik hem zo liefdevol naar me zien kijken. Maar het was allemaal schijn, want hij leek me nog meer te verafschuwen dan voordien. Toch verloor hij zichzelf uiteindelijk in mijn beeldschone lichaam. E'vesdar dekte me, maar ik voelde dat het niet voortvloeide uit liefde, eerder uit wraak voor wat ik hem had aangedaan. Wat had ik hem aangedaan? Dat ik hem liefhad? Het duurde geen minuut voor hij uit het zicht verdween, mij achterlatend met zijn veulen en ongelofelijk veel verdriet. Waarom was ik zo verdomd naïef geweest in zijn verleiding te trappen, waarom had ik me zo ten prooi gegeven aan zo'n achterbakse hengst?
Mijn veulen werd 8 maanden later geboren. Een maand te vroeg, maar dat was er niet aan te zien. Een hengstje, die ik met alle trots en liefde E'rayhon heette. Nog nooit had ik zo'n prachtig figuur gezien, zo verfijnd en zo egaal palominokleurig. Ik besliste al mijn liefde aan hem te geven, de liefde die een veulen verdient. Na nog een jaar besefte ik dat ik geen hoop meer hoefde te hebben. Een tweede terugkeer moest ik duidelijk niet van E’vesdar verwachten. Meneer had zijn beslissing gemaakt, en ik probeerde me daar bij neer te leggen. Ik besliste met mijn zoon naar een gebied te reizen waar ik al veel over had horen zeggen: het zogeheten BMH. En zo ben ik hier gekomen, vastberaden hier rust te vinden, samen met mijn zoon, E'rayhon.
WAT IK ZOEK Yrdaice heeft heel wat jaren rondgezworven, zowel vóor als ná haar ontmoeting met E'vesdar. Misschien kan er ook een link met E'rayhon worden gemaakt, iemand die Yrdaice kende, en dus ook E'rayhon gekend heeft als veulen. Ik sta open voor alles. Stuur eerst je idee in, en wanneer ik het goedkeur zou ik jullie ook nog vragen om een eventueel voorbeeldpostje in elkaar te flansen. Je kan zowel reeds bestaande, als nog aan te maken characters aanmelden. Dat op zich maakt mij niet zoveel uit. Zolang het allemaal maar heeeeel leuk wordt om te RPG'en :3
|
| | | Pip Editor
Profile Number of posts : 2407 Status : Active
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 20:50 | |
| Ehm ja, ik zat te denken. Treasure is een paard dat veel gereisd heeft. Het is eventueel mogelijk dat hij bij haar is geweest in de tijd dat E'vesdar weg was. Dat hij bij haar bleef om haar te steunen. En bij haar te wachten. Op het moment dat E'vesdar terug kwam was hij er van uit gegaan dat Yrdaice altijd samen zou blijven met E'vesdar en vertrokken om verder te reizen. |
| | | ambrellaa
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 20:54 | |
| Hmm.. Lijkt me eigenlijk wel wat. Dus dan heeft Treasure E'rayhon ook gekend? Of bedoel je bij het eerste vertrek? (:
|
| | | Pip Editor
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 20:57 | |
| Dat hij vertrekt als E'vesdar dus weer terug komt. Dat hij dus denkt dat het ware liefde is en ze een gelukkig gezinnetje worden (: Treasure heeft nl. ook nog met taddy gereisd. Hij wilde niet stil blijven zitten dus had afscheid genomen en is vertrokken zonder benul hoe het mis kon gaan (: |
| | | ambrellaa
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 21:15 | |
| Ja, dat weet ik wel, maar E'vesdar heeft haar 2x op rij verlaten, de eerste keer gewoon, de tweede keer met E'rayhonnetje in haar buik. Dus wélk vertrek, eerste of tweede? :') |
| | | Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 21:16 | |
| E'vesje lieft Yrtje <3 Teheee :B
Dat is mijn plot voorstel, hehe x'D |
| | | Pip Editor
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 21:17 | |
| Hij kwam haar tegen toen E'ves voor de eerste keer weg was. Hij is bij haar gebleven al die tijd. Toen hij terug kwam dacht hij dat E'ves en Yr samen in vrede verder gingen en heeft ze verlaten om verder te reizen |
| | | ambrellaa
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 21:19 | |
| Hahaha, Ali, mooie inbreng :3 Die twee zijn té awesome samen ;D
En oké Pip, schrijf maar jouw kant van het verhaal =D |
| | | Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 21:20 | |
| Ik wil eigenlijk dat ze weer verliefd worden en gelukkig, maar E'ves is ook verliefd op Flight :3 |
| | | ambrellaa
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 21:21 | |
| Dat wil ik ook wel, maar dat kan niet met Flight erbij hé, trio's onder paarden lijkt me nogal onrealistisch xD En homoseksuele paardjes eigenlijk ook, omg haha! |
| | | Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 21:24 | |
| Hmm, ja naja tis niet alsof ze ooit een relatie krijgen you know, zou op zich wel een leuke wending aan het plot geven, E'ves die Yrdaice graag gelukkig wilt maken, zijn fouten wilt recht zetten, en hij voelt oprecht wat voor haar, maar stiekem ligt zijn hart ook bij Flight, al zouden die twee nooit wat krijgen
En geloof me am, op heel veel rpg's is nog veel meer mogelijk x'D |
| | | ambrellaa
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 21:29 | |
| Hé, dan is dit plot gebaseerd op derde keer, goede keer! Muahha, de derde keer dat ze E'vesdar terugziet, is er trueee looooveeeee :3
[Sorry, ga er even te veel in op, mhaha]
Ja, haha, daar ben ik me eigenlijk onrechtstreeks wel van bewust, maarja x'D |
| | | Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 21:33 | |
| Wel E'ves heeft haar nooit 'verlaten' want ze waren nooit samen, gewoon afstand genomen op een gegeven moment. En toen hij langzaam weer de vriendschap begon op te bouwen (omdat hij vrienden wílde zijn, wilde hij eerst namelijk niet) werd het hem gewoon te veel toen Yr haar liefde bekende, en in 'the heat of the moment' dat ze hengstig werd heeft hij zichzelf gewoon verloren, niet wetende dat ze werkelijk drachtig was is hij vetrokken, en toen heeft hij haar verlaten, al hadden ze niet echt een relatie (:
Maar het lijkt me best leuk om ze weer samen te laten komen, al moeten we wel even kijken of ze klikken samen (: |
| | | ambrellaa
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 21:38 | |
| Ja, er mag uiteraard niets overhaast gebeuren hé, we moeten inderdaad eerst afwachten of het nog klikt tussen die twee :'3 |
| | | Pip Editor
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 22:11 | |
| - Treasure:
|
Treasure Onbekend x Onbekend Vechtlust | Behulpzaam | Soms iets brutaal | Neemt een paard niet snel in zijn hart
Mijn verhaal, mijn leven, mijn geboorte begon zo’n 7, 8 jaar geleden. Op een warme lentedag werd ik net als alle veulens geboren. Ergens in het westen van BMH. Ik werd op aarde gezet door een schat van een moeder. Ze deed haar best om me goe dop te voeden. Maar steeds als ik me weer eens uit sloof kreeg ik het commentaar, neem je vader niet als voorbeeld. Ik kende mijn vader niet eens. Ik werd ouder, en ouder. Mijn moeder vertrok uit de kudde op het moment dat ik één werd. Ik was oud genoeg en redde het zelf. Maar ik kon niet ontkennen. Ik was anders toen. Een uitslover die in de spotlights wilde staan. Maar de kudde was rechtvaardig en was niet van plan de spotlights op mij te richten. Op het moment dat ik drie werd kon ik er niet meer tegen. Ik was sterk en begon paarden uit te dagen. Eerst begon het met een stoei partij. Maar het liep uit op gevechten. Ik ging goed en had de smaak te pakken en ging zo door naar de leider. Een beest dat hoog boven me uit torende. Ik had mijn borst trots naar voren geduwd en hem aan gevallen. Al snel was duidelijk dat mijn kansen minimaal waren. Maar het ging mis op het moment dat ik mijn been uitstrekte. Met een kracht gleed mijn hoef door zijn oog. Een dikke snee liep over zijn gezicht. Het bloed druppelde eruit. Niemand had meer aandacht voor hem. Uit diepe schaamte ben ik vertrokken.
Vanaf dat moment veranderde ik. Ik trok rond door de natuur en op mezelf. Ik nam me van alles voor. Een jaar zonder onder oog te komen met een paard leefde ik in het onbewoonde woud. Het deed me goed. Ik kwam tot rust en wist me te vermaken. In een jaar groeide ik uit van een etter tot een volwassen hengst. Op dat moment kwam ik haar tegen. De prachtige merrie Yrdaice. Ze was een schat van een paard. Ik ben bij haar gebleven. Heb met haar gewachtop haar grote liefde , E’vesdar. Ik zelf had geen benul van de liefde. Ik had nog nooit wat gevoelt voor een merrie. En had geen idee hoe het was. Ik steunde hoor door e lastige en onzekere tijden. Ik was niet een hengst die stil wilde zitten. Het liefst was ik verder getrokken. Maar ik kon haar niet achter laten. Op een dag verscheen hij, als een schaduw in de nacht. Hij was er niet en ineens wel. Ik zag dit als een mooi moment om te vertrekken. Vlak nadat Yrdaice haar liefde had verklaart. Ik nam afscheid en ging er vanuit dat die twee een gelukkig gezinnetje zouden stichten. Ik als naïeve arabier zonder enig verstand van de liefde.
Ik trok verder en ontmoette Libertad. Een sterke cremmelo-kleruige andalusische hengst. Ook hij was een paard dat graag reise. Ik besloot met hem mee te gaan. Een jaar lang heb ik hem op de voet gevolgd. Hij voelde als een goede maat van me. Maar ook hij zat in de liefde. En Treasure de naïeve... Begreep zijn problemen niet. En ik moest weer zijn opmerking maken. “Neem het niet zo serieus. Verdiep je meer in de vriendschap. Liefde is toch tijdelijk, vriendschap voor altijd” Ik hoor mezelf de woorden nog zeggen. Met ene lichte grinnik erin. Helaas bleek bij deze opmerking dat dat niet het geval was. Libertad voelde zich duidelijk gekwetst. Een nare ruzie ontstond. En op dat moment had Treasure zich omgedraaid. Weggerend. Van zijn maat. Het deed hem nog steeds pijn als hij eraan terug dacht. Hij kon zich gewoon niet voorstellen hoe een paard dat zo erg kon vinden.
Op dat moment belandde ik hier, in BMH. ik belandde voor het eerst sinds tijden in een kudde. Pakte een normaal leven op. Maar het ging mis, een week of wat geleden. Ik verloor zijn hart voor het eerst. Aan een merrie.. het was niet op eerste gezicht. Maar het voelde anders deze merrie, niet zoals bij Yrdaice. Het was ongemakkelijker. Maar tegelijkertijd bij haar willen zijn. Het was aan Vanth. Een knappe merrie, maar o zo duister vanbinnen. Ik vertrouwde haar, maar ze brak mijn hart. Ze bedroog me. Ze was een schim, of nouja, werd een schim. Een rilling loopt over mijn ruggengraat. Ik wil nooit meer wat met haar te maken hebben. Mijn woorden tegen Libertad kwam bij dit geval wel uit.
En zo leef ik nu nog steeds, in BMH, zonder geliefdes, vrienden of dierbaren. Elke dierbarend ie ik heb gehad in mijn leven ben ik verloren, bij sommige mijn eigen keuze , bij andere niet.
|
|
Ff snel wat getypt. Als het niet klikt is Treasure nog altijd vrijgezel ;') |
| | | Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 22:31 | |
| how dare you ;o
Yrdaice is mine, als E'ves dr niet krijgt pikt Libertad haar in :3 |
| | | ambrellaa
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 22:57 | |
| Ahm, ik kan niet helemaal volgen Ö Was het jou bedoeling ze te koppelen? Dat was niet mijn bedoeling ;']
Laten we vechten om Yrdaice, juplahoi x) Ben blij dat sommige mensjes mijn paarden liefhebben, hihi. Al heb jij haar eigenlijk ontworpen, Ali xD |
| | | Pip Editor
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 22:58 | |
| |
| | | Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 22:58 | |
| Jaa, Yrdaice is mine, muahahahhahahaha *rent weg met Yrtje* |
| | | Pip Editor
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 22:59 | |
| |
| | | ambrellaa
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 23:00 | |
| *Rent er als een gek achterna D:*
Mhahaha, ik lig me hier echt ziek te lachen xD |
| | | Pip Editor
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 23:01 | |
| Ali krijgt een spastische aanval :} |
| | | Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 23:01 | |
| hehe, I luv alle plotjes en oc's van ons :3 |
| | | Gast Gast
Profile
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 23:02 | |
| *sluit Yrdaice op in kamer*
You'll never see her again, gnegne |
| | | ambrellaa
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain wo 27 jun 2012 - 23:15 | |
| NOOOOOOEEEEEESSSSSS *Zakt ineen, handen in de haren, huilt als een baby* I love you too Ali, could I please have Yrtje back? * kijkt als Puss in Boots * - Spoiler:
|
| | | Gesponsorde inhoud
Profile
Contact | Onderwerp: Re: The only thing I've known, is pain and other pain | |
| |
| | | | The only thing I've known, is pain and other pain | |
|
Soortgelijke onderwerpen | |
|
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |